6 Aralık 2016 Salı

Kent Öyküleri

SİYASET ANISI
Arif Atılgan

2009 yılındaki yerel seçimlerden birkaç ay önce DSP liler benimle toplantı yapmak istemişlerdi. Mühürdardaki Modaspor Kulübünde yapılan toplantıda 30-40 kişilik bir gurup, bana partilerinin Kadıköy Belediye Başkan adaylığını teklif ettiler. Kendilerine, Mimarlar Odası Başkanı olduğumu, yasal engel olmamasına rağmen etik açıdan bu görevimden istifa etmem gerektiğini, seçim kampanyası için cebimden harcama yapmayacağımı, sponsor kabul etmeyeceğimi, partinin bu kampanyayı gerektiği gibi yapıp yapmayacağını açıkça sormuştum. Gereken her şeyi yapacaklarını söylediklerinde, ‘O zaman düşüneyim’ demiştim. Onlar ‘Kabul ettim’ dediğimi anlayarak girişimlerde bulunmuşlar. Sonuçta bir anda kendimi siyasetin içinde bulmuştum.

                                     Yırtık Bir Broşür Kalmış Anı Olarak.

Seçim kampanyasına başladığımızda gereken harcamaların yapılmadığını gördüm. Sorun etmedim. Bir yemek yaparak kazandığımız 10.000TL ile seçim kampanyası yaptık. Rakiplerimin çok büyük bütçeleri vardı. Onların karşısında benim bütçem komik ötesi idi.

Partili arkadaşlardan öğrendiğime göre, o sıralarda DSP nin ekonomik durumu oldukça iyiymiş. Kasalarındaki nakit, Ecevit ailesi tarafından titizlikle biriktirilmiş. Ancak bu parayı 2 yıl sonra yapılacak genel seçimlere saklıyorlarmış. Kararlarına saygı duyduğumu ancak yerel seçimlerin parti için daha önemli olduğunu ifade ederek kendilerine, ‘Yerel seçimlerde iyi bir sonuç alınmazsa DSP gündemden düşer, genel seçimlerde ne kadar büyük bütçe olursa olsun sonuç alınamaz’ demiştim. Sanırım yine Ecevit ailesinin büyük emeklerle oluşturduğu ülke çapındaki teşkilatlarına güveniyorlardı.

Kadıköy STK ları ve halkı beni olumlu anlamda tanırlardı. Gereken yapılmış olsaydı iyi bir sonuç alabilirdik. Kaybettik.

                          Öneriler Çok Güzel. Sokak Sanatçılarını İlk Ben Önermiştim.

Sonuçta geçirmiş olduğum o dönemden pişman değilim. Güzel bir deneyim, hoş bir anı olarak yaşamımda yer aldı. Hala görüştüğüm dostlar kazandım. Ancak dediklerim çıktı.

Bugün hala DSP ye oy verebilecek önemli bir seçmen kitlesi olduğuna inanıyorum. Ancak onları toparlamak için etkin kampanyalar gerekmektedir. Bunun için de bütçeye ihtiyaç vardır. Umarım DSP nin atak yapamamasının sebebi ekonomik değildir.

2009 yılında benim yaşadığım duyguları yaşamalarını istemem.
ARİF ATILGAN ARALIK 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder