15 Ekim 2016 Cumartesi

Kent Öyküleri

BİR KADIKÖY ANISI

1970 li yıllarda bir gün. Kadıköylü mimar Atay Aliyazıcıoğlu’nun Altınoğlu İş Hanındaki bürosu. Büroda Atay Bey ve genç mimar Nüvit Şahlıoğlu bulunuyor. Atay Bey masasında. Nüvit çizim yapıyor. İçeriye üst baş perişan biri giriyor. Atay Beyi soruyor. Atay Bey gizleniyor. Nüvit ‘Kendisi yok, ne vardı?’ diyor. Gelen kişi ‘Ben camcı Zaven’ deyince, Nüvit de ‘Peki, selamınızı söylerim’ diyor. Adam gidiyor.

O yıllarda iş hanlarındaki her oda ayrı bir büro idi. Kapıyı açan, patronla karşı karşıya gelebilirdi. Bu sebepten buralara satıcı, dilenci gibi insanlar çokça girerlerdi. Böyle durumlarda büro sahibi gözükmez, çalışan kişiler gelenleri gönderirlerdi. O gün gelen kişiye de aynı muamele yapılmıştı. 

Bürodakiler Kadıköy’ün ünlü müteahhidi Aslan Ekşioğlu’na bir proje hazırlamaktadırlar. Projenin uygulanacağı yer Altıyol’dan Kadıköy İskelesine inerken sol köşedeki parseldir. Burası Kadıköy’ün en değerli arsalarından biridir.

                                                        Sol Köşedeki Arsa

Proje çizilir, ruhsat alınır ve inşaata başlanır. İnşaat sırasında mimarların öğrendikleri bir konu onları çok şaşırtır. Çok ta mahcup olurlar.

Camcı Zaven Usta arsanın sahibidir.. O gün büroya iş kıyafetiyle gelmiştir.

Kıssadan Hisse: Para ile imanın kimde olduğu belli olmaz.
Arif Atılgan Ekim 2016

Not:
-Arsada eski yıllarda açık hava sineması ve daha sonra umumi helâ bulunduğu söylenmektedir.
-Atay Aliyazıcıoğlu Kadıköy’de mimarlık yapmaya devam etmektedir. 
-Mimar Atay Aliyazıcıoğlu’nun yanında çalışan Nüvit Şahlıoğlu yıllar sonra Kadıköy Belediye Meclisi Başkanı olur.
-Mimar Atay Aliyazıcıoğlu Aslan Ekşioğlu’nun bürosuna projeleri götürdüğünde, Aslan Bey içerde mimar Melih Koray ile tavla oynamaktadır. Bugün Aslan Bey ve Melih Bey hayatta değillerdir.
-Camcı Zaven Ustanın bugünü ile ilgili bilgiye ulaşamadım.

3 yorum:

  1. Sevgili Arif dostum ....benim yıllar önce seninle paylaştığım ve sen daha bu kendince Kadıköy bilgeliği hareketine başlamadan evvelsenle paylaştığım bir hatıramı sen çok farklı şekilde sahiplenerek lanse etmişsin ..ayıplıyorum...yazık...

    YanıtlaSil
  2. EVETT ALTIYOLDAKİ ŞU ANDA MEVCUT BOĞANIN SAĞINDA Kİ ÇEŞİTLİ TV LER DE DE MERKEZ GÖRÜNÜM ADDEDİLEN YERİN SAĞ YOLU İSKELEYE ORTA KARŞI YOLU BAHARİYE CADDESİNE SOL ALT TARAFI SÖĞÜTLÜÇEŞME CADDESİ . ÇİLEK SOKAK VS GİBİ 6 YOLA AÇILIR..EVET BEN ALTINOĞLU İŞ HANINDA SN MİMAR ATAY ALİYAZICIOĞLU NUN BÜROSUNDA MİMARLIK STAJIMA BAŞLAMIŞTIM..ANCAK DOSTLUĞUMUZ ÇERÇEVESİNDE SENİNLE PAYLAŞTIĞIM BİLGİLERDE YANLIŞ DAVRANIŞ VE KULLANIŞ HİSSETTİM..SENİNLE BU KONUYU PAYLAŞTIĞIM DA BEN SN MİMAR ATAY ALİYAZICIOĞLU İLE %50 ORTAKTIM..LÜTFEN KADIKÖYÜMÜZLE İLGİLİ PAYLAŞIMLARIN DA ÜST YAŞAMIŞ TAVRINDAN VAZGEÇ ..ÜZÜLÜYORUM VE ÜZERİM ...DOSTUM....

    YanıtlaSil
  3. Nüvit, senin bana gönderdiğin mail altta.Telefonla da görüştük. Zaten böyle bir öyküyü yazmamı isediğin için bu maili göndermiştin. Neresi yanlış anlamadım.Bana bu maili 12 ekim 2016 da göndermişsin. Ben de bu yazıyı 15 Ekim 2016 da yani 3 gün sonra yazmışım. Yani senin Atay beyle ortak olduğun zamanlarda değil. Ayrıca ortak olduğunu bilmiyorum ve ilgimi çeken bir konu değil. Yazıda seni onore de etmişim. Benimle ilgili düşüncelerin yeni değişmiş anlaşılan. Önemli değil. Bu yazıyı en kısa zamanda kaldıracağım.

    Nüvit Şahlıoğlundan Melih Koray anısı
    12 Ekim 2016 07:35 tarihinde nuvit sahlioglu yazdı:
    SEVGİLİ ARİF...SAYIN MESLEKDAŞIM.. ABİM E RAHMET DİLİYORUMM
    BU SAATTE YAZACAĞIM YORUM VE ESERLERİ ÖNÜNDE SAYGI İLE DE EĞİLİYORUM...BEN MELİH ABİ. ENGİN ABİ VE SUNGU SAĞDIÇ GİBİ ÜSTADLARIMIZLA AYNİ DÖNEMİ YAŞADIM BE DOSTUM..BEN DE ABİM KADAR SAYDIĞIM ATAY ALİYAZICIOĞLUYLA ÇALIŞIYORDUM...ALTINOĞLU İŞ HANININ 3. KAT 311 N0 LU ODASINDA ÇİZİM YAPARKEN KAPIDA DİLENCİ KILIKLI BİR ADAM...ATAY ABİ Yİ SORDU... YOK DEDİM... NE VARDI... DİYE SORDUM.....BEN DEDİ CAMCI ZAVEN...TAMAM SELAMINIZI İLETİRİM..DEDİM..VE ADAM...GİTTİ...OYSA O ANDA...ATAY ABİ.. KOLTUKALTINDA..BİR HAFTA ONUN ETÜDÜYLE T CETVELİ VE GÖNYE İLE OLUŞTURDUĞUMUZ BİR PROJE İLE ASLAN EKŞİOĞLU NUN KAPISINI ÇALDI...SEKRETER İÇERİ ALDI...ATAY ABİ Yİ BEKLEMEYE ALIP ASLAN BEYE ATAY ABİNİN GELDİĞİNİ SOYLEMİŞ..GELSİN DEMİŞ RAHMETLİ ASLAN ABİ... ATAY ABİ BÜROYA GİRİNCE ASLAN ABİ İLE MELİH ABİNİN TAVLA OYNADIĞINI GÖRÜNCE KOLTUK ALTINDAKİ PROJELERİ BIRAKIP SİZE HAYIRLI İŞLER BEN PARAMI KUMARDA KAZANMIYORUM.......DİYEREK ORAYI TERK ETMİŞ..2 SAAT SONRA BÜROYU ARAYAN ASLAN ABİ... PROJEYE DEVAM EDİN....DEDİ........YER ALTIYOL MC DANoLTS UN OLDUĞU BİNA..YANİ ESKİ SAHİBİ...BENİM DİLENCİ SANIP HOR GÖRDÜĞÜM...CAMCI ZAVEN İN ALTIYOL KÖŞESİYMİŞ................................O KÖŞE BİNANIN PROJE SORUMLULUĞU ATAY ABİ MİN DİR AMA BENDE DE HATIRASI VAR .........(.SANIRIM.......EN ESKİ AÇIK HAVA SİNEMASI VE EN ESKİ BAHARİYE CADDESİ İÇİN TUVALET.... OLARAK KULLANILMIŞ BİR PARSEL.....)
    ..

    1 Ekim 2016 14:45 tarihinde Arif ATILGAN yazdı:

    Melih Koray’ın unutulmaması için bir şeyler yapılmalı bence. Alttaki LİK te:

    YanıtlaSil